free counters

Sunday, May 1, 2011

2 Hari Ujian Kesabaran 2nd Day

 ....First of all, I want to say sorry to any of you (VISITOR) because... this post is nothing actually. Not like usual post that I usually post in my Blog.... This post is about 2 days of someone about trial of faith and patient without someone or somebody..

The Second Day, Last Day (Monday) 02/May/2011,


 Pagi menyingsing... sinaran mentari menyinari wajah, tersedarku dari lena. Sebaik sahaja aku bangun, aku berkata,""Alhamdulillah, syukur ya Allah... Jantungku masih lagi berdenyut, akal ku masih lagi berfungsi dengan baik, dan tubuhku yang sihat.. Aku bersyukur pada Mu... Aku masih lagi bernafas dan mampu beramal"",seperti hari-hari yang lain. Hari ini, aku gembira kerana ia merupakan hari yang terakhir bagi ku untuk menahan segala keresahan, ketakutan dan akhirnya aku dapat melaksanakan rutin harianku seperti biasa...

 Terusku laksanakan perkara biasa... membersihkan diri. Hari ini, keluargaku akan bersarapan di luar... Di sebuah kedai makan yang tidaklah mewah, tidaklah miskin... hanya ala kadar sahaja, di Kampung Kuala Terengganu. Alhamdulillah rezki Allah, dapat ku menjamu selera dengan makanan yang lazat-lazat belaka. Aku melihat langit, dalam hatiku berkata,"bila..semua ini akan berakhir? Adakah dia sudah pulang pada waktu petang seperti mana yang dia beri tahu kepadaku?".. Aku tahu, suatu tempoh perjalanan mungkin ada 'kesesakan' dan 'masalah' ketika dalam suatu perjalanan... Tapi aku tidak peduli semua itu... Aku hanya mahu kepastian.

 Setiba ku di rumahku, terusku terduduk di atas kerusi, dihadapan laptop.. memikirkan apa yang ingin ku lakukan pada hari ini... Fikiran ku tiada idea langsung... Ia hanya mahu menunggu dia... Jam 12... 2 orang sahabat datang menemuiku... bersembang bersama-sama.. bak kata orang muda, 'melepak'... walaupun, mereka ada... hatiku , fikiranku melayang jauh.... Jam 2..Aku tahu, dia masih lagi belum pulang.... tetapi tangan ku, hatiku, akal ku.... tetap ingin mendengarnya... Tiada jawapan, hanya deringan... Fikiran tidak tentu hala... kepala terasa berat... .....maaf..... jika tidak dapat mendengar suara mu...... "Benarkan aku lena seketika, menghilangkan kesakitan kepala...." "Hanya seketika" ........................................................................... aku mahu lenakan diri........... dan tunaikan fardhu.....














Moga aku terjaga, mendengar deringan.. dan suara mu................... . . .  .

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...